Ledelseskonsulent til HR-afdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at understøtte og udvikle Tønder Kommune både gennem strategiske ledelsesindsatser, lederrekruttering og personlig ledelsessparring? Brænder du for strategisk udvikling og kan du med vedholdenhed skabe varige forandringer? Vil du samtidig være del af en stabsafdeling, som sætter en ære i at levere høj service samtidig med, at vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø? Så er du måske vores nye ledelseskonsulent. 

Den bæredygtige løsninger er centrum når vi udvikler fremtidens ledere 

I Tønder Kommune ser vi lederskabet som en selvstændig fagdisciplin, der fortjener at blive udviklet og dyrket, og vi tror på at stærk, professionel ledelse, styrker kommunens gennemslagskraft og sikrer, at vi sammen kommer i mål med de politiske mål og visioner.

Den bæredygtige løsning er i centrum, og derfor arbejder vi i ledelsesindsatsen med Udviklingstrappen, som er vores svar på den offentlige leadership pipeline. Med udgangspunkt i ovenstående ønsker vi at skabe en organisation, hvor man trives og udvikler sig som leder. Vi har for tiden stor fokus på at implementere arbejdet omkring intern lederrekruttering samt at understøtte lederne i at lykkes med deres opgave – uanset hvilket ledelsesniveau man befinder sig på. 

Vi søger derfor en fagligt dygtig ledelseskonsulent, som vil være med til at udvikle og styrke den måde, vi arbejder med ledelse på i kommunen. Vi er netop gået i gang med et større udviklingsprojekt, som har til formål at udvikle vores ledelseskoncepter og –indsatser lige fra talentudvikling gennem lederspireforløb, den gode onboarding, kompetenceudvikling og ledelsesevaluering. Når du starter, vil det blive en af dine primære opgaver at fortsætte dette projekt og sikre implementering af lederrekruttering og lederudvikling i tæt samarbejde med ledelse, dine kollegaer i HR og resten af organisationen. 

Målet er at skabe bæredygtige løsninger, som gør, at organisationen og ledelseskæderne i høj grad bliver dem, der kan drive opgaven med at udvikle både sig selv og fremtidens ledere. 

Både når det kommer til implementering af det eksisterende og i forbindelse med udvikling af nyt, er du derfor særlig opmærksom på, hvordan vi når ud i hele ledelseskæden og får skabt varige løsninger, som støtter organisationen i den øvrige opgaveløsning. 

Stærke relationer og en struktureret tilgang til opgaveløsning 

Din stærke faglighed, din opsøgende tilgang og din evne til at skabe tillidsfulde relationer, sikrer at organisationens ledere hurtigt kommer til at se dig som en naturlig og kompetent projektleder og sparringspartner i forbindelse med udvikling og implementering af lederspire/udviklingsprojektet. 

Herudover kommer din faglighed og relationelle evner også til at sikre, at du kan indgå som sparringspartner for ledere på alle niveauer i forbindelse med mere konkrete ledelsesudfordringer.

Det falder dig desuden naturligt, at danne et tæt samarbejde både med dine kollegaer i HR-udvikling og i resten af afdelingen. I samarbejdet bidrager du både med dine faglige input og dit gode humør. 

Når du skal i gang med en opgave, er du god til at tænke hele vejen rundt og inddrage relevante interessenter, uanset om de kommer fra din egen afdeling eller fra andre steder i organisationen. 

Samtidig formår du også at arbejde selvstændigt, og du går struktureret og engageret til nye opgaver. Du kan tage styring på projekter og følger op, når det er nødvendigt, så vi sikrer fremdriften. 

Dine opgaver vil blandt andet være

  • at sikre liv i det nystartede strategiske lederudviklingsprojekt – herunder særligt udvikling af lederspireforløb, ”øvebaner” og mentorordninger for at give de bedste forudsætninger for at lykkes med udvikling af nye ledere
  • at gennemse og revidere vores indsatser inden for ledelsesudvikling og sikre at både nye indsatser samt eksisterende bliver implementeret helt ud i ledelseskæden
  • faglig sparringspartner til direktionen og den øvrige ledelse
  • coaching af ledere på alle niveauer
  • planlægning og facilitering af diverse ledelsesfora
  • facilitering af interne undervisnings/kursusforløb for eksemple intro for nye ledere.
  • øvrige HR-opgaver.

Lidt om dig

  • Du har erfaring fra HR-området og særligt arbejdet med ledelsesudvikling – både strategisk og som sparringspartner for den enkelte leder
  • Du har styr på ledelsesværktøjer og teorier – gerne fordi du på et tidspunkt har taget en ledelsesmæssig overbygning, for eksempel diplom eller master
  • Du har en godt fyldt metodeværktøjskasse, der hjælper dig med opgaver inden for blandt andet projektledelse, implementering og procesfacilitering
  • Du er en stærk formidler i både skrift og tale
  • Du kan strukturere og prioritere dine arbejdsopgaver, så der sikres fremdrift
  • Du er god til at skabe relationer, så både dine nærmeste kollegaer og vores samarbejdspartnere i resten af organisationen hurtigt begynder at opsøge din hjælp
  • Du er er refleksiv i forhold til din egen praksis og stiller gerne de nysgerrige spørgsmål til vores
  • Du har gerne ledelsesmæssigerfaring
  • Du værdsætter udvikling og at inspirere til at sætte ledelse på dagsordenen generelt i organisationen.

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af et lille team, som udover dig består af en udviklingskonsulent og en arbejdsmiljøkonsulent. Teamet er en del af afdelingen HR og Jura, som herudover også består af personalekonsulenter, uddannelsesteamet, jurister, en forsikringskonsulent, kommunens DPO og en borgerrådgiver. 

Fælles for os alle er, at vi hver dag er i kontakt med stort set alle kommunens fagområder, hvor vi understøtter og sparrer med ledere og medarbejdere og hjælper dem med at lykkes med deres kerneopgave. 

Vi har højt til loftet og plads til personlig og faglig udvikling. Vi arbejder blandt andet med Tønder Kommunes Strategi for det gode arbejdsliv, og vi har jævnligt sociale arrangementer. 

Ansøgning og kontakt
Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse fra 1. februar. Dit faste arbejdssted bliver på Tønder Rådhus.

Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til gældende overenskomst. 

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at afdelingsleder for HR og Jura Kirsten Müller på tlf. 21 44 40 81 / e-mail kirmu@toender.dk eller udviklingskonsulent Lene Kjærgaard Christensen på tlf. 21 64 14 90 / e-mail lekch@toender.dk

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 12. december 2023. Eventuel anden samtale foregår den 15. december 2023. Vi indhenter referencer inden endelig ansættelse. 

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, og du søger stillingen ved at sende ansøgning, CV og anden dokumentation elektronisk via ansøgningslinket. Du modtager en kvittering for ansøgningen, men vær opmærksom på, at kvitteringen og en eventuel invitation til samtale kan ende i dit spamfilter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tønder Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Tønder Kommune, Wegners Plads 2, 6270 Tønder

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5943863

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet