BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du ekspert i strategisk kommunikation - og brænder du for at udvikle vores kommune?
Vi søger en proaktiv kommunikationschef, der strategisk kan kommunikere vores visioner og omdømme samt brande Tønder Kommune.
Som Tønder Kommunes nye kommunikationschef får du en unik mulighed for sammen med såvel det politiske som det strategiske ledelseslag at sætte dagsordenen for den fortsatte udvikling af Tønder Kommune.
Vi søger en profil med en relevant uddannelse indenfor kommunikation eller journalistik, og gerne med en god portion erfaring fra en lignende stilling i rygsækken.
Om jobbet
Vi har ambitiøse politikere, som gerne vil udvikle vores kommune endnu mere og gerne med et langt sigte. Kommunalbestyrelsen vedtog fra byrådsperiodens start en ambitiøs Visions- og Strategiplan 2022-25, der sætter retning for de fremtidige prioriteringer og indsatser med særligt fokus på Grænselandet; Klima, Natur og Miljø; Unge og Uddannelse samt Den Aktive Borger.
Som organisation er vi i Tønder Kommune ved at udrulle strategien for det gode arbejdsliv for alle vores 3.500 medarbejdere. Den skal være med til at sikre, at Tønder Kommune også fremover kan rekruttere og fastholde gode medarbejdere til fremtidens velfærdssamfund. Du får en fantastisk arbejdsplads, hvor vi sammen skaber ambitiøse resultater.
En forudsætning for at lykkes er en succesfuld strategisk kommunikation, såvel internt som eksternt. Derfor står kommunikationsindsatsen og branding højt på både den administrative og politiske dagsorden – og du får en væsentlig rolle at spille.
Proaktiv og resultatskabende
Som kommunikationschef agerer du proaktivt og tænker ud af boksen. Du bevæger dig hjemmevant i en politisk ledet organisation og skaber tydelige rammer for kommunikationsarbejdet. Du skaber og efterspørger nye rum og måder at kommunikere på. Du motiverer dine medarbejdere og samarbejdsparter og bringer deres viden og kompetencer i spil.
Dine opgaver bliver mange. Som kommunikationschef skal du
- være proaktiv sparringspartner og yde strategisk rådgivning til såvel den politiske ledelse i kommunen som til direktionen
- indgå i et aktivt samspil med kommunens strategiske ledelseslag
- skabe og implementere kommunens fremtidige kommunikationsstrategi – internt som eksternt
- sikre udvikling og drift af kommunikationsopgaverne, herunder pressemeddelelser, taleskrivning, pressehenvendelser m.v.
- selv indgå aktivt i hands-on eksekveringen af en lang række af de konkrete kommunikationsopgaver, såvel den borgerrettede kommunikation som den interne kommunikationsunderstøttelse
- stå til rådighed for presse-, medie- og kommunikationssparring til kommunens politikere, ledere og medarbejdere
- træde i karakter ved krisesituationer og yde hurtig og kompetent kommunikationsrådgivning
- have en finger på pulsen og følge med i, hvad der sker lokalt og nationalt
- forestå ledelsen af den samlede kommunikationsindsats i kommunen og prioritere ressourcerne i Kommunikation.
Mest af alt er det vigtigt, at du
- besidder energi, entusiasme og pondus
- har en skarp pen og kan formidle kompliceret stof, så det både fænger og fanger
- har organisationsforståelse og politisk tæft, herunder god forståelse for de politiske processer
- formår at rådgive på alle niveauer og give aktiv feedback på strategisk kommunikation
- udviser handlekraft og kan navigere i komplekse omgivelser; altid på en troværdig og ordentlig måde
- er struktureret og analytisk i din tilgang til kommunikationsarbejdet
- har høje kommunikationsfaglige standarder og er god til at lære fra dig
- har en anerkendende ledelsesstil og kan sætte fagligheden i spil hos dine medarbejdere og inkludere dit team i beslutninger og opgaveløsningen.
Du bliver ansat i Politik & Strategi, der er en stabsenhed under kommunaldirektøren.
Du bliver nærmeste personaleleder for de fire medarbejdere i Kommunikation, der består af lige dele kommunikationskonsulenter og digitaliseringskonsulenter.
Lidt om de overordnede rammer
Kommunikation er organisatorisk forankret i Politik & Strategi, hvor også Sekretariatet, HR og Jura og koncernunderstøttelsen af Kommunalbestyrelsen, borgmesteren og direktionen indgår i opgavepaletten. Kommunikation indgår således i den brede vifte af servicefunktioner, som står til rådighed for alle medarbejdere i organisationen Tønder Kommune.
Vi har højt til loftet, plads til personlig og faglig udvikling og et rigtig godt arbejdsmiljø.
Stillingen er på fuld tid og uden højeste tjenestetid. Løn efter gældende overenskomst.
Dit faste arbejdssted bliver på Tønder Rådhus.
Ansøgning og kontakt
Du kan tiltræde snarest muligt eller efter nærmere aftale.
Hvis du tænker, at stillingen lige er noget for dig, så send din ansøgning, cv, uddannelsesbevis samt anden relevant dokumentation via linket, hvor du motiverer, hvordan du tænker dig selv ind i stillingen.
Ansøgningsfristen er den 12. november 2023. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 17. november og en eventuel 2. samtale i uge 47.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte fagchef Morten Snitker på tlf. 30 51 99 38 / e-mail mesn@toender.dk eller kommunaldirektør Lars Møldrup på tlf. 24 40 43 66 / e-mail lm@toender.dk
Du søger stillingen ved at sende ansøgning, CV og anden dokumentation elektronisk via ansøgningslinket. Du modtager en kvittering for ansøgningen, men vær opmærksom på, at kvitteringen og en eventuel invitation til samtale kan ende i dit spamfilter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tønder Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Tønder Kommune, Wegners Plads, 2, 6270 Tønder
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926102