Det Blå Gymnasium Tønder har fejret årets studenter ved en højtidelig dimission, som markerede afslutningen af den uforglemmelige studenteruge 2026.
Skolens direktør, Carsten Eriksen, bød studenterne velkomne allerede fra morgenstunden i en pyntet idrætshal, hvor familie og venner var mødt op for at fejre de nyudklækkede studenter.
Den festlige ceremoni bød på musikalske indslag og opløftende taler fra bl.a. kommunaldirektør Lars Møldrup og årets studentertaler Melanie Philipp, der understregede betydningen af de oplevelser og fællesskaber, eleverne har været en del af.
Flere elever blev hædret med legater for deres fremragende præstationer, herunder Købmand J. Thomsen & Hustrus Mindelegat til Hjalte Keller Lassen og flere andre priser til de dygtige studenter. Dimissionen blev afsluttet med fællessang og forfriskninger for elever og deres gæster.