Vadehavet fejrer 17 år som verdensarv med morgenmad ved Vidåslusen

dato

På en solrig lørdag markerede Nationalpark Vadehavet sit 17-års jubilæum som verdensarv med "Morgenmad på Diget". Begivenheden fandt sted på 37 steder langs Vadehavskysten, herunder den danske Vidåslusen i Højer.

Lokale virksomheder som Vibegaard I/S og Kisbæk Gårdmælk ApS sørgede for morgenmaden, der blev ledsaget af faglige indslag fra bl.a. Steffen Lydiksen Petersen og Jesper Voss, også kendt som Oyster King, der delte viden om naturen og sankemulighederne i området.

Interesserede kan se frem til et lignende arrangement den 25. august, hvor tilmelding sker gennem 4plus.

Mest læste artikler